2022-06-10 22:25:00

Robotička skupina - završni susret i izvješće voditeljice

Polaznici robotičke skupine okupili su se na završnom susretu 10. svibnja 2022. u OŠ A. Šenoe.

Osim pregleda fotografija i videa sa sudjelovanja na radionicama u školi te putovanjima u Tursku i Italjiu, analizirali smo rezultate našeg rada. Učenici su iznijeli svoja mišljenja, dojmove i prijedloge za nastavak rada u novoj školskoj godini.

Ukupni dojam svih učenika je izvrstan, zadovoljni su i najavljuju da će rado nastaviti sudjelovati u radu robotičke skupine.

Počastili smo se slatkim i slanim grickalicama, družili i zabavili, pričali i proučavali model robotske ruke.

Prikaz provedbe ERASMUS+ projekta Robots for STEM u radu Robotičke skupine:
 

Primjena uputa, obrazovnih sadržaja, vježbi i zadataka izrađenih tijekom realizacije projekta, ostvarena je kroz redovne radionice i sastanke s učenicima.

Rad utemeljen na među vršnjačkom učenju, suradnji, komunikaciji, korištenjem IKT-a, omogućio mi je vođenje aktivnosti u ulozi moderatora, mentora i ostvario izrazito visoku razinu povjerenja i komunikacije među svih sudionicima.

Prednosti koje su učenici ostvarili kroz rad u ERASMUS+ projektu su značajne, jer osim znanja i vještina iz područja STEM-a, učenici su razvijali svoje socijalne, komunikacijske, suradničke kompetencije. Posebno je značajan utjecaj vršnjačkog učenja, gdje stariji i iskusniji prenose svoje znanje i brigu na mlađe.

Učenici su rado i velikim interesom „primali“ kako teoretska znanja i činjenice, tako još više razvijali praktične vještine. Pri radu sam koristila i druge robotske sustave kao što je mBot robot, microBit, maQueen robot i STEMIE-e robot. Ovim višestrukim pristupom razvijala sam računalno razmišljanje i logiku programiranja, s ciljem da učenici razviju vještinu stvaranja algoritama za pisanje programa i to kasnije primjene u bilo kojem programskom jeziku ili aplikaciji.

Sudjelovanjem na različitim radionicama u školi, kao i putovanjima u Tursku i Italiju, od prosinca 2021. broj polaznika koji su sudjelovali je neprestano bio u porastu. Od početnih 8 članova u studenom 2021. do kraja nastavne godine povećao se broj redovitih polaznika, tako da grupa trenutno broji 21 učenika.

Tijekom provedbe aktivnosti u radu robotičke skupine navodim i nekoliko poteškoća koje su se tijekom rada pojavile:

Sve obavijesti o radu skupine redovno sam objavljivala na mrežnim stranicama škole, slala e-poštom i timu „Robotika“ u aplikaciji MS Teams. Usprkos svih tih oblika komunikacije i dalje dio roditelja upućuje prigovore „da nisu znali i bili informirani“. U rad skupine bili su uključeni učenici od 4. do 8. razreda u vrijeme kada je po školskom rasporedu (i mojem radnom rasporedu sati nastave) bilo planirano održavanje rada skupine. Zbog velikog broja izvanškolskih i izvan nastavnih aktivnosti učenika, pojedini učenici nisu redovno mogli sudjelovati. Stalni porast broja novih zainteresiranih učenika (posebno u razdoblju od ožujka do svibnja) usporio je uvođenje novih tema, jer je bilo potrebno ponavljanje ranije usvojenih znanja i vještina i uvođenje tih učenika u oblike rada skupine. Zbog potrebe redovnog rada i vježbanja, planiranih 35 nastavnih sati (prema Nastavnom planu i programu rada izvan nastavnih aktivnosti) je povećan, te je održano ukupno 60 nastavnih sati rada. Tijekom učeničkih odmora u prosincu 2021., siječnju i veljači 2022. održane su dodatne radionice. Odaziv na te radionice nije bio očekivan, jer su učenici putovali sa svojim obiteljima ili zaboravili. Takva situacija je uzrokovala da se dio obrazovnih i praktičnih sadržaja treba ponoviti po dva/tri puta kako bi svi polaznici svladali vještine. Dio programskih sadržaja bio je vezan uz provedbu Croatian Makers lige, no u tom natjecanju nismo ostvarili zapaženije rezultate.

Zaključak:

Kao voditeljica skupine učenika u Robotičkoj skupini škole, izražavam osobno i profesionalno zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu „Roboti za STEM“ zbog višestrukih pogodnosti koje smo učenici, a i ja osobno iskusili u radu, učenju i suradnji s partnerima iz Italije, Turske, Portugala, Litve i Velike Britanije.

U Zagrebu 10.6.2022.
Sanja Kovačević, prof.


Osnovna škola Augusta Šenoe Zagreb