2018-02-26 08:59:29

100 Dan škole 2018.

Stoti dan škole obilježava se tradicionalno u veljači u brojnim europskim zemljama, a unazad nekoliko godina i u Hrvatskoj.  Projekt u našoj zemlji pokrenula je Udruga hrvatskih učitelja razredne nastave na čelu s učiteljicom Sandrom Vuk.

Cilj je projekta  na obrazovnoj e Twinning platformi okupiti učenike i učitelje osnovnih škola spremne na nacionalnoj/lokalnoj razini odabranim sadržajima obilježiti pohađanje 100 dana nastave u tekućoj školskoj godini.

Dan je isplaniran tako da učenici u vođenim aktivnostima ostvaruju obrazovno-odgojne ciljeve i ishode u skladu s planom i programom, razvijaju temeljne kompetencije te samostalnim i timskim radom razvijaju socijalne i građanske vještine, znanja i stavove na osobnoj i društvenoj razini.

Učenici 2. e razreda naše škole priključili su se i ove godine obilježavanju 100. dana škole.  U njihovoj učionici sve je bilo u znaku broja 100.

Učenici su  si postavili zadatke: Istražiti kakav je život bio prije 100. godina, a kakav je danas. Riješiti 100 jezičnih zadataka na hrvatskom jeziku. Povezati broj 100 sa svakodnevnom uporabom hrvatskog novca. Istražiti kako možemo koristiti broj 100 na satu tjelesne i zdravstvene kulture. Upoznati se s pojmom fotomontaže i okušati se u izradi fotomontaže. 

Kako bi saznali više o životu prije stotinu godina u goste su pozvali gospođu Nevenku Benac Vrban, Rafaelina prabaku, rođenu 1918.godine. Baka Nena, koja potječe iz stare zagrebačke obitelji pripovijedala je  učenicima zgode iz svog djetinjstva. Učenicima se najviše svidjela priča o vožnji fijakerima i to što je baka kao djevojčica imala kinderfrajlu.

Na satu hrvatskog jezika učenici s velikim trudom  tražili i zapisivali:
10  lokalnih naziva za maškare, 10 imenica koje imenuju stvari, 10 imenica koje imenuju bića, 10 muških imena, 10 ženskih imena, 10 imena gradova, 10 naziva država, 10 naziva rijeka i potoka, 10 imenica koje imenuju igračke te 10 naziva ulica i trgova.

Nakon obrade nastavne jedinice iz matematke  Hrvatski novac - zamišljali su što bi, da imaju 100 kn, poklonili simpatiji.
Najbolji odgovor dala je  Mia: 55 kn bih zadržala za sebe, a 45 kn kupila čokoladu da podijelim sa simpatijom

Povezavši nastavu matematike i likovne kulture učenici su dizajnirali  novčanicu stoticu. Bilo je i eura, dolara, dinara i kuna. Najsmješnija valuta koju su zamislili bila je  Piki. (1 piki= 100 pikachua)

Na satu tjelesne i zdravstvene kulture napravili  učenici su napravili 100 vježbi za razgibavanje, a na satu glazbene kulture otpjevali himnu projekta.

I za sam kraj projekta, uoči Maškara, poigrali su se  računalnim programom „aging boothom“ i od svojih fotografija izradili fotomontaže. Postali su stogodišnji dedeki i stogodišnjakice bakice.

Učenicima su se toliko svidjele aktivnosti 100. dana škole da su odlučili  u svojoj učionici proslavi i 150. dan nastave.


Osnovna škola Augusta Šenoe Zagreb