« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Svjetski dan svjesnosti o autizmu
Mali volonteri, učenici 2.e, obilježili su u ponedjeljak 4.travnja Svjetski dan svjesnosti o autizmu.
Glavna skupština ujedinjenih naroda odabrala je 2.travnja za obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti o autizmu kako bi skrenula pozornost javnosti diljem svijeta na sve veći problem ovog složenog poremećaja čiji je uzrok još uvijek nepoznat.
Pročitajte više o aktivnostima koje smo proveli:
Učenici su pročitali slikovnicu Jan Vjetroviti Andree Peterlik Huseinović o dječaku koji je izrazito maštovit i kreativan, ali ima velike probleme u školi.
Učiteljica Petrunjela Krajačić za male volontere pripremila je radionicu ˝Doživjeti plavi svijet˝. Uslijedila je rasprava na temu Što ja mogu učiniti kako bih pomogao/ pomogla prijatelju s autizmom? Na kraju radionice učenici su na školskom dvorištu u nebo nad Trešnjevkom pustili plave balone u znak podrške svim osobama s autizmom.
Naučili smo:
Poremećaji iz spektra autizma nisu bolest, nego razvojni poremećaj/stanje koje traje cijeli život.Radi se o širokom spektru poremećaja, svaka dijagnoza je drugačija i svaka osoba u spektru ima različite simptome.
Poremećaj iz spektra autizma karakteriziraju:
teškoće u socio-emocionalnom reciprocitetu, verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji te razvoju, održavanju i razumijevanju socijalnih odnosa,
neuobičajeno ponašanje - ograničeni interesi i aktivnosti te repetitivna (ponavljajuća) ponašanja.
Međutim, neka djeca pokazuju iznimne motoričke, matematičke, glazbene, likovne i druge vještine.
OŠ A.Šenoe – partner u projektu „Školska volonterska zajednica – snaga za održivi razvoj“
Volonterski centar Zagreb je početkom kolovoza 2019. započeo provedbu dvogodišnjeg projekta razvoja školskog volontiranja pod nazivom „Školska volonterska zajednica – snaga za održivi razvoj“.
Uz našu školu, partneri na projektu su Hrvatska udruga za mirenje, Udruga O.A.Z.A., Industrijsko-obrtnička škola Slatina, Osnovna škola Josipa Kozarca Slatina i IX. gimnazija Zagreb.
Projekt je usmjeren na stvaranje sretnije i humanije budućnosti u kojem su volonterske zajednice u školama pokretačka snaga održivog razvoja te aktivnog i odgovornog društva. Projekt sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske u sklopu Švicarsko-hrvatskog programa suradnje.
U sklopu projekta razvijat će se novi programi izobrazbe i 2 kurikuluma, održavati orijentacijske radionice o volontiranju, zaštiti okoliša i nenasilnoj komunikaciji, provoditi edukacija o menadžmentu volontera i mnoštvo volonterskih akcija. Također, izradit će se i tiskati nova publikacija o osnovnoškolskom volontiranju, a u školama-partnerima urediti posebne prostorije za vrijedne volontere.
U našoj školi smo već pokrenuli osnivanje volonterskog kluba pod nazivom „Šenoini volonteri“ i u postupku je uređenje školskog volonterskog kutka.
Na ovoj ćemo vas poveznici redovno izvještavati o daljnjem tijeku projekta.
Ravnateljica
Ivana Sauha