preskoči na sadržaj
ERASMUS+ projekt: Robots for STEM

Robotička skupina - završni susret i izvješće voditeljice

Polaznici robotičke skupine okupili su se na završnom susretu 10. svibnja 2022. u OŠ A. Šenoe.

Osim pregleda fotografija i videa sa sudjelovanja na radionicama u školi te putovanjima u Tursku i Italjiu, analizirali smo rezultate našeg rada. Učenici su iznijeli svoja mišljenja, dojmove i prijedloge za nastavak rada u novoj školskoj godini.

Ukupni dojam svih učenika je izvrstan, zadovoljni su i najavljuju da će rado nastaviti sudjelovati u radu robotičke skupine.

Počastili smo se slatkim i slanim grickalicama, družili i zabavili, pričali i proučavali model robotske ruke.

Prikaz provedbe ERASMUS+ projekta Robots for STEM u radu Robotičke skupine:
 


Primjena uputa, obrazovnih sadržaja, vježbi i zadataka izrađenih tijekom realizacije projekta, ostvarena je kroz redovne radionice i sastanke s učenicima.

Rad utemeljen na među vršnjačkom učenju, suradnji, komunikaciji, korištenjem IKT-a, omogućio mi je vođenje aktivnosti u ulozi moderatora, mentora i ostvario izrazito visoku razinu povjerenja i komunikacije među svih sudionicima.

Prednosti koje su učenici ostvarili kroz rad u ERASMUS+ projektu su značajne, jer osim znanja i vještina iz područja STEM-a, učenici su razvijali svoje socijalne, komunikacijske, suradničke kompetencije. Posebno je značajan utjecaj vršnjačkog učenja, gdje stariji i iskusniji prenose svoje znanje i brigu na mlađe.

Učenici su rado i velikim interesom „primali“ kako teoretska znanja i činjenice, tako još više razvijali praktične vještine. Pri radu sam koristila i druge robotske sustave kao što je mBot robot, microBit, maQueen robot i STEMIE-e robot. Ovim višestrukim pristupom razvijala sam računalno razmišljanje i logiku programiranja, s ciljem da učenici razviju vještinu stvaranja algoritama za pisanje programa i to kasnije primjene u bilo kojem programskom jeziku ili aplikaciji.

Sudjelovanjem na različitim radionicama u školi, kao i putovanjima u Tursku i Italiju, od prosinca 2021. broj polaznika koji su sudjelovali je neprestano bio u porastu. Od početnih 8 članova u studenom 2021. do kraja nastavne godine povećao se broj redovitih polaznika, tako da grupa trenutno broji 21 učenika.

Tijekom provedbe aktivnosti u radu robotičke skupine navodim i nekoliko poteškoća koje su se tijekom rada pojavile:

  • Sve obavijesti o radu skupine redovno sam objavljivala na mrežnim stranicama škole, slala e-poštom i timu „Robotika“ u aplikaciji MS Teams. Usprkos svih tih oblika komunikacije i dalje dio roditelja upućuje prigovore „da nisu znali i bili informirani“.
  • U rad skupine bili su uključeni učenici od 4. do 8. razreda u vrijeme kada je po školskom rasporedu (i mojem radnom rasporedu sati nastave) bilo planirano održavanje rada skupine. Zbog velikog broja izvanškolskih i izvan nastavnih aktivnosti učenika, pojedini učenici nisu redovno mogli sudjelovati.
  • Stalni porast broja novih zainteresiranih učenika (posebno u razdoblju od ožujka do svibnja) usporio je uvođenje novih tema, jer je bilo potrebno ponavljanje ranije usvojenih znanja i vještina i uvođenje tih učenika u oblike rada skupine.
  • Zbog potrebe redovnog rada i vježbanja, planiranih 35 nastavnih sati (prema Nastavnom planu i programu rada izvan nastavnih aktivnosti) je povećan, te je održano ukupno 60 nastavnih sati rada.
  • Tijekom učeničkih odmora u prosincu 2021., siječnju i veljači 2022. održane su dodatne radionice. Odaziv na te radionice nije bio očekivan, jer su učenici putovali sa svojim obiteljima ili zaboravili. Takva situacija je uzrokovala da se dio obrazovnih i praktičnih sadržaja treba ponoviti po dva/tri puta kako bi svi polaznici svladali vještine.
  • Dio programskih sadržaja bio je vezan uz provedbu Croatian Makers lige, no u tom natjecanju nismo ostvarili zapaženije rezultate.

Zaključak:

Kao voditeljica skupine učenika u Robotičkoj skupini škole, izražavam osobno i profesionalno zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu „Roboti za STEM“ zbog višestrukih pogodnosti koje smo učenici, a i ja osobno iskusili u radu, učenju i suradnji s partnerima iz Italije, Turske, Portugala, Litve i Velike Britanije.

U Zagrebu 10.6.2022.
Sanja Kovačević, prof.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Sanja Kovačević   datum: 10. 6. 2022.

O projektu

Početkom rujna 2020. škola je uvrštena u Erasmus projekt na koji smo prvi put aplicirali prije dvije godine sa Portugalom.

Naziv projekta je: “Mobile Robotics for STEM skills: Developing a low-cost mobile robotic kit for teaching and learning”.

Uključene su škole, fakulteti i asocijacije iz Portugala, Turske, Litve, Italije, Velika Britanije i Hrvatske.

Projektni tim naše škole čine: Ivona Zdunić, Ivana Sauha, Vesna Belošević i Sanja Kovčević.
Planirano trajanje projekta je do rujna 2020. do rujna 2022.godine.

Ivana Sauha, prof.
ravnateljica OŠ A. Šenoe
Zagreb

 

Tražilica



Dobro došli!


Vežite se,polijećemo

U šk. godini 2023./2024. provodimo školski projekt pod nazivom "Vežite se, polijećemo!"


Završen je likovni natječaj "Pokaži mi svoj let":
Obavijest sudionicima pročitajte ovdje

Virtualne izložbe pogledajte ovdje

Popis nagrađenih radova pogledajte ovdje


Na mreži...

Foto albumi

FB stranica škole

Instagram stranica škole


Video zapisi

Vimeo stranica škole

Youtube kanal

Publikacije škole


90 mi je tek

Aktivnosti, programe i sadržaje kojima smo obilježili 90 godina od otvaranja škole pogledajte ovdje: VIJESTI I OBJAVE



Natječaj: Pokaži mi svoju školu


Anketa
U ovoj školskoj godini očekujem da ću...







Red button -MUP

 


Sigurniji internet


Korisni linkovi
Lista linkova je prazna




preskoči na navigaciju