« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Termini individualnih razgovora u šk.godini 2024./2025.:
Zagreb, listopad 2024.
Osnovne odredbe aktualnih Zakona i Pravilnika - za roditelje:
- Dokument s aktualnim osnovnim odredbama Zakona i Pravilnika
- U privitku preuzmite dopunjeni popis dokumenata, zakonskih i podzakonskih akata.
Kako biti podrška djeci
Poštovani roditelji,
Podrška i briga za djecu su od neprocjenjive vrijednosti, i znajte da uvijek možete računati na našu pomoć i razumjevanije. Ako vam je potrebna bilo kakva pomoć ili savjeti slobodno se obratite stručnom timu naše škole. Zajedno ćemo pronaći načine da olakšamo situaciju i osiguramo sigurnost i dobrobit našim učenicima.
Bilo kakvu kriznu situaciju možemo proći sa zajedničkom snagom, suosjećanjem i podrškom.
Hvala vam što ste tu, puni razumijevanja i spremni za suradnju.
Nastojte ostati smireni, sve će proći, mi smo tu za vas!
U nastavku je poveznica na dva Unicefova letka koja mogu biti od pomoći kao i kratak tekst Kako biti podrška djeci:
Što_je_važno_znati_o_traumi_i_reakcijama_na_traumatske_događaje_-_letak
Kako_biti_podrška_djeci_nakon_traumatskih_događaja
Srdačno,
Ivona Zdunić, mag.prim.educ.
ravnateljica
OŠ Augusta Šenoe/PŠ Pongračevo
Zagreb
Dragi roditelji kada razgovarate s djecom o situaciji poput ove u OŠ Prečko, važno je pružiti iskrene, ali primjereno dobi prilagođene informacije, dok istovremeno štitite njihovu emocionalnu sigurnost. Evo primjera ako pristupiti tome:
1. Ostanite mirni i umirujući
· Počnite tako što ćete stvoriti sigurno i smireno okruženje u kojem se dijete osjeća ugodno.
· Uvjerite ih da odrasli, uključujući njihove učitelje i policiju, rade na tome da svi budu sigurni.
2. Budite iskreni, ali prilagodite informacije dobi djeteta
· Za mlađu djecu dajte jednostavne činjenice bez nepotrebnih detalja:
“Nešto strašno se dogodilo danas u školi. Netko je ozlijeđen, ali sada dobiva pomoć, i svi su na sigurnom.”
· Za stariju djecu ponudite malo više konteksta, ali ostanite izravni:
“U školi se dogodio incident gdje je netko ozlijedio drugu osobu. Škola i policija rješavaju situaciju i osiguravaju sigurnost.”
3. Dopustite pitanja i potvrdite osjećaje
· Ohrabrite ih da postavljaju pitanja i iskreno odgovorite, bez nagađanja.
· Potvrdite njihove osjećaje:
“U redu je osjećati strah ili zbunjenost. Ovo je teška stvar za razumjeti.”
4. Naglasite mjere sigurnosti
· Uvjerite da se poduzimaju koraci kako bi se osigurala njihova sigurnost.
“Škola radi na tome da se ovakvo što više ne dogodi, i svi smo ovdje da vas zaštitimo.”
5. Pratite njihovu emocionalnu reakciju
· Obratite pažnju na znakove straha ili tjeskobe i odmah ih riješite.
· Recite im da je u redu razgovarati s vama ili odraslom osobom od povjerenja o svojim osjećajima u bilo kojem trenutku.
6. Ograničite izloženost medijima
· Smanjite njihovu izloženost vijestima ili razgovorima koji bi mogli povećati njihovu tjeskobu ili pružiti uznemirujuće detalje.
7. Potaknite ljubaznost i zajedništvo
· Naglasite važnost međusobne podrške:
“Budimo ljubazni jedni prema drugima i pomozimo prijateljima da se osjećaju sigurno i voljeno.”
Objasnite im da je normalno osjećati se uzrujano nakon ovakve situacije i da ste uvijek tu za njih kako biste ih podržali.
ŠTO UČENICIMA NEĆE POMOĆI?
• izbjegavanje razgovora o događaju
• prešućivanje bitnih informacija
• ponašanje kao da se ništa nije dogodilo
• požurivanje oporavka – verbalno ili postupcima poput zanemarivanja rituala koji su im potrebni
• vaše potiskivanje osjećaja i reakcija
KADA POTRAŽITI STRUČNU POMOĆ?
• Učini li vam se da se učenici ne oporavljaju ili da su znakovi stresa sve jači i obimniji...
• Ako su se odnosi u razredu pogoršali...
• Ako ste se vi iscrpili u ulozi pomagača ili i sami trebate podršku...
NEMOJTE SE USTRUČAVATI POTRAŽITI STRUČNU POMOĆ!
KOME SE MOŽETE OBRATITI ZA STRUČNU POMOĆ?
Obratite se psihologu ili drugom stručnom suradniku u školi, psihologu ili liječniku u najbližem Domu zdravlja. Možete potražiti savjet u Društvu za psihološku pomoć ili nazvati neki od telefona za psihološku pomoć.
Iz Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (pročišćeni tekst)
http://narodnenovine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2012_11_126_2705.html 60/76
27.11.2015.
XV. PRAVA I OBVEZE RODITELJA
Članak 135.
(1) Roditelj učenika dužan je upisati dijete u osnovnu školu sukladno članku 19. ovog Zakona te se brinuti o redovitom pohađanju obveznog dijela programa kao i ostalih oblika odgojnoobrazovnog rada u koje je učenik uključen.
(2) Roditelj učenika ima pravo i obvezu sudjelovati u njegovom obrazovanju i biti redovito obaviješten o njegovim postignućima.
Članak 136.
(1) Roditelj učenika je dužan brinuti se da učenik redovito izvršava obveze te u primjerenom roku javiti razlog izostanka učenika.
(2) Ako roditelj zanemaruje svoje obveze iz stavka 1. ovog članka, škola mu je dužna uputiti pisani poziv za razgovor s razrednikom i stručnim suradnicima škole.
(3) Način opravdavanja izostanaka učenika i primjereni rok javljanja o razlogu izostanka uređuju se statutom.
(4) Ako roditelj učestalo zanemaruje obveze iz stavka 1. ovog članka, škola je dužna o tome obavijestiti ured državne uprave, odnosno Gradski ured i nadležnu ustanovu socijalne skrbi koji su dužni izvijestiti školu o poduzetim mjerama.
Članak 137.
(1) U školi se ustrojava vijeće roditelja.
(2) Roditelji učenika svakog razrednog odjela između sebe biraju jednog člana u vijeće roditelja, a u školama u kojima se školovanje ne provodi u razrednim odjelima sastav vijeća roditelja uređuje se statutom.
(3) Vijeće roditelja između sebe bira predsjednika i zamjenika predsjednika.
(4) Vijeće roditelja daje mišljenje o prijedlogu školskog kurikuluma, godišnjeg plana i programa rada, raspravlja o izvješćima ravnatelja o realizaciji školskog kurikuluma, godišnjeg plana i programa rada škole, razmatra pritužbe roditelja u svezi s odgojnoobrazovnim radom, predlaže mjere za unapređenje obrazovnog rada, predlaže svog člana školskog odbora te obavlja i druge poslove u skladu sa statutom škole.
(5) Ravnatelj škole dužan je u najkraćem mogućem roku obavijestiti vijeće roditelja o svim pitanjima od općeg značaja za školu.
(6) Ravnatelj škole, školski odbor i osnivač dužni su, u okviru svoje nadležnosti, razmotriti prijedloge roditeljskog vijeća i pisano ga o tome izvijestiti.